تمام هزینه های سفارش بعد از ارسال ، دریافت و تایید کالا توسط مشتری در محل تحویل اخذ میگردد
(مختص شهر تهران)

با کلیک بر روی هر مطلب به متن مرتبط هدایت خواهید شد

  1. نکاتی درباره تعویض رینگ
  2. تناسب پهنای رینگ با پهنای لاستیک

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

نکاتی درباره تعویض رینگ

 

در هنگام تعویض رینگ، توصیه می‌شود از رینگ‌هایی كه حداكثر 2 اینچ بزرگتر از رینگ فابریك هستند، استفاده كنید و از نصب رینگ‌های بزرگتر در زیر خودروی خود اجتناب كنید. مثلا برای پژو 405 GLXکه قطر رینگ فابریك آن 14 اینچ است، توصیه می‌شود از رینگ با قطر حداكثر 16 اینچ استفاده کنید. انتخاب رینگی بزرگتر از این اندازه، به خودرو آسیب وارد می‌کند. در مورد خودرو‌هایی با جلوبندی ضعیف مثل پراید، به هیچ وجه رینگ بزرگتر توصیه نمی‌كنیم و باید از همان اندازه استاندارد استفاده شود.

رینگ‌های اسپرت زیادی با شکل‌ها و مارک‌های مختلف در بازار وجود دارد. شکل رینگ زیاد مهم نیست، اما بهتر است که پنج پر یا بیشتر باشد. با توجه به اینكه جنس تقلبی به وفور در بازار یافت می‌شود. مهم‌ترین نكته در مورد انتخاب رینگ این است كه هر چقدر سبک‌تر باشد بهتر است.

تناسب پهنای رینگ با پهنای لاستیک

برای تعیین محدوده مجاز پهنای رینگ برای لاستیکی با اندازه مشخص، همیشه باید به «کتاب سال TRA» یا دفترچه راهنمای تولید کننده آن لاستیک مراجعه کرد. در این مورد هیچ قاعده خاصی وجود ندارد. اما عمدتا پهنای رینگ معادل 70% پهنای لاستیک در نظر گرفته می‌شود.

نصب یک لاستیک بر روی رینگی با اندازه‌ای که توسط سازنده، غیر مجاز اعلام شده است، ممکن است منجر به از بین رفتن لاستیک و از دست دادن کنترل خودرو شود.